Stichting Truus Lemmens in Karachi, Pakistan

Vanaf de oprichting in 1997 wordt door stichting Care ondersteuning geboden aan de tehuizen voor geestelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen, weeskinderen en bejaarden.

St. Babyspullen

Stichting Babyspullen is een organisatie die voor de meest schrijnende situaties in de samenleving een oplossing biedt.

Hoeve Engelenburgh

Hoeve Engelenburgh is een kunst- en zorgboerderij in Terdiek, waar mensen met een verstandelijke beperking worden opgevangen, zowel inwonend als via dagbesteding. St. Care heeft de noodzakelijke aanschaf van kookplaten en een zware wasmachine bekostigd.

Soepproject Rehoboth

In Namibië komt het in veel gevallen voor dat kinderen zonder eten of drinken naar school gaat en hierdoor ondervoed dreigen te worden. Via het reeds jaren lopende “soepproject” voor de Primary school in Rehoboth krijgen alle kinderen een aantal keren per week een goed gevulde kom groentesoep zodat ze niet door honger ondervoed dreigen te raken

Regenbooggroep

Deze organisatie verschaft grootschalige ondersteuning aan dak- en thuislozen, verslaafden, en eenzamen in diverse opvanghuizen in Amsterdam. De inloophuizen bieden maaltijden, een warme douche en schone kleren voor karakters van de buitencategorie. St. Care heeft de aanschaf van wasmachines op 8 plaatsen in Amsterdam bekostigd, bedoeld om de kleding van daklozen te kunnen reinigen.

’t Praethuys in Alkmaar

Stichting Care heeft een grote donatie gedaan om het mogelijk te maken naar een nieuwe locatie te verhuizen.

Geleidehond

St. Care heeft de volledige opleiding en begeleiding van een geleidehond via het KNGF bekostigd – de zogenaamde verzorging van een pup tot aan het pensioen.

Bloemen voor de Zorg

Als dank voor de enorme inzet van al het zorgpersoneel ten tijde van de eerste golf van de corona-pandemie, zijn medewerkers van tal van zorginstellingen en huisartsenpraktijken bedacht met een bos mooie tulpen.

Huize Betheljada Suriname

Betheljada is een zorginstelling voor kinderen en jongeren met een ernstig meervoudige beperking in Suriname. St. Care heeft hierbij een substantieel bedrag ter beschikking gesteld ten behoeve van voorzieningen of materiaalverschaffing,

Stichting Open Poort, Suriname

Het tehuis voor weeskinderen en kinderen die tussen wal en schip terecht zijn gekomen worden door Gilliano en Rachel met veel liefde opgevangen. Tijdens een bezoek werd duidelijk dat er achterstallig onderhoud aan voornamelijk meubilair was. Door sponsoring van nieuwe stoelen voor de eetzaal kunnen alle kinderen weer veilig en blij aan tafel om te genieten van de maaltijd. Dit tehuis wordt jaarlijks ondersteund

Kleinere bijdragen

Kinderkankerfonds, SMARTS, bijdrage om cadeaus voor bingo te kunnen kopen, Sulawesi (aardbevingsslachtoffers) enzovoort.

Financiële ondersteuning Studiereis

Diverse scholen organiseren voor hun leerlingen een studiereis naar Londen. Het blijkt daarbij, vanwege de financiële situatie van hun ouders, voor sommige leerlingen onmogelijk om de benodigde uitgaven te kunnen bekostigen. St. Care heeft voor die leerlingen het gewenste bedrag betaald, om de betreffende leerlingen toch een onvergetelijke studiereis te kunnen laten meemaken.

Ondersteuning voor een opleiding van individuele mensen

In de loop der jaren heeft St. Care tal van mensen ondersteund met een opleiding, zodat ze na deze opleiding zelfstandig een inkomen konden genereren. Te denken valt aan een kappersopleiding, reiki-opleiding, pedicure-opleiding; ook kon een kind zijn zwemdiploma halen.

Cliniclowns

Een aantal optredens van Cliniclowns voor de dementerenden in De Daalder zijn door St. Care bekostigd.

Sinterklaasacties

Kinderen van ouders die het financieel moeilijk hebben, hebben natuurlijk evengoed recht op een gedenkwaardig Sinterklaasfeest. St. Care zet zich al weer een aantal jaren in om iets te kunnen betekenen voor deze kinderen. Als het kan via een grootschalig feest, maar anders, met behulp van de stichting Enjoy, via het bekostigen en sponseren van cadeautjes voor deze kinderen.

Kerstdiners

Een groot aantal jaren biedt St. Care een kerstdiner aan, voor zowel minderbedeelden als aan vrijwilligers in verschillende goede-doelen groeperingen en instellingen. Helaas kan het dit jaar vanwege Covid-19 niet plaats vinden